Iesire de noapte in padurea de la Calugareni (Giurgiu) 23 iunie 2012


Caldura de saptamana trecuta m-a facut ca sambata noaptea sa ma decid a „merge la boscheti” si sa stau o noapte in padure.

Locatia amintita cred ca este cunoscuta celor din Bucuresti, fiind un refugiu la indemana multor bucuresteni fata de canicula din oras. Uneori insa „prea cunoscuta” avand in vedere gunoaiele care se afla la „loc de cinste” in aceasta padure, mult mai multe decat eventuale ciuperci pe care sa le vezi si / consumi, daca te pricepi sa le alegi pe cele „bune”.

Sambata pe la ora 5 am plecat din Bucuresti si cei 30 Km pana la locatie i-am facut „ca vantul si ca gandul” data fiind Dorinta care mocnea in mine sa stau o noapte in natura, prima iesire de noapte din acest an.

In padure se gasesc multe surcele, suficiente unui mic foc daca doresti sa gatesti ceva. Daca insa doresti sa stai peste noapte trebuie sa intri mai adanc in padure, loc in care se mai gasesc pe alocuri crengi uscate / copaci uscati din care poti extrage material suficient pentru un foc de noapte. In aceasta iesire mi s-a confirmat ceea ce expertii in supravietuire spun (Ray Mears, de exemplu) ca un fierastrau este mult mai util decat o secure / topor. Dupa cate ore de cautat si strans lemne, in compania tantarilor care au cam facut ravagii dar .. am indurat cu stoicism, a venit momentul „facerii taberei”.

Pentru adapostul de noapte am ales de aceasta data o folie de 3 / 5 metri (trebuia sa mai vina si un alt prieten al meu cu mine si am zis sa avem spatiu indeajuns dar nu a mai venit) pe care am cumparat-o de la Dedeman cu circa 27 ron. Daca initial am zis sa facem un adapost tip „casuta” (cu doi stalpi la intrare si „lasata pe spate”) am optat in cele din urma pentru simpla forma de adapost realizat cu ajutorul unei sfori intinse intre doi copaci si „inchisa” pe o parte cu pamant pus pe prelata (ca sa nu intre apa, se anuntase ploaie in acea noapte) si un bustean solid pe cealalta parte.

Focul a fost superb si util, a tinut tantarii la distanta pana la ora 02.30 AM cand am decis sa merg la somn. Atat solul foarte tare pe care am intins foaia de cort cat si dorinta de a Vedea (la propriu) cum incepe ziua, m-a trezit la 05.30 si am purces la coacerea unor paini.

Framantatul a fost usor, coacerea si mai usoara, intr-una din fotografii se poate vedea „cuptorul” pe care l-am improvizat intr-o groapa pe care am sapat-o si acoperit cu busteni care ardeau mocnit, pentru paine este necesara caldura si nu flacara acestora. Am facut 3 painici dintr-un kilogram de faina neagra si drojdie uscata, una din ele realizata in gamela (pe care am si donat-o unui cuplu care a venit pe langa mine dimineata si care mi-au oferit 3 carnati si 3 mici in schimb pe care i-am preparat cu mare drag 🙂 ) una intr-o combinatie de vase de tabla (varianta care a dus la coacerea partiala a painii) si inca una (cea mai bine coapta) in vase de aluminiu.

Pe la 12.00 am strans tabara si m-am indreptat catre Bucuresti, destul de obosit fizic dupa atata fum si 2 ore dormite dar Fabulos de Incarcat dupa aceasta iesire.ImageImageImageImage

One response to “Iesire de noapte in padurea de la Calugareni (Giurgiu) 23 iunie 2012”

  1. Bushcrater ACIN says :

    Adapostul pare sa arate bine.L-ai test pe ploaie?

Lasă un răspuns

