Vasul de fonta, cea mai buna alegere pentru gatit


Ca pasionat de iesiri in natura si de gatit ce sunt, am tot cautat cea mai buna solutie pentru vasele in care sa practic „ritualica activitate” a gatitului. Am explorat varianta cu vase din otel (care ma subtiri, care mai groase), cu vase din tabla sau aluminiu (material in jurul caruia exista anumite controverse) si eu mai stiu ce alte minunatii dar in mod irecuperabil m-am oprit la vasele de fonta.

Desi sunt mai grele decat celelalte, sunt mult mai bune decat orice alta varianta prin modul in care caldura este repartizata uniform pe suprafata acestora, alimentele preparandu-se practic si dupa ce sursa de caldura a fost indepartata, data fiind retentia de caldura pe care o are fonta.

Mancarea nu se lipeste si se prepara mai repede, avand in vedere aceste proprietati de mai sus, decat in alte vase.

Am cautat in mai multe locuri vase de fonta care sa imi acopere necesitatile de gatit, mai ales in aer liber; am fost si la piata, am fost la magazine „dedicate”, in tot felul de locuri. Ceea ce am gasit a corespuns aproximativ nevoilor mele dar nu in totalitate.

In urma unor cautari pe internet am gasit pe acesti „faurari” de la Iasi de la care am cumparat cele de mai jos: o oala de circa 3.5 litri (in greutate de circa 3 kg), o tigaie din fonta si acel grill care se poate vedea in imaginile de mai jos pus „la lucru” chiar aseara.

Cei de la turnatoria MAE sunt oameni cu care este o placere sa discuti, foarte saritori in ceea ce priveste ceea ce iti doresti si preocupati de calitatea produselor pe care le livreaza clientilor lor. Cat despre preturile acestor produse, sunt fara concurenta, indiscutabil, fata de tot ce am gasit in cautarile mele.

Daca va doriti un furnizor de produse de calitate pentru camping, desi nu fac produse in masa pe aceasta zona, fiind mai mult concentrati pe produse „industriale” vi-i recomand cu cel mai mare drag.

 

 

3 responses to “Vasul de fonta, cea mai buna alegere pentru gatit”

  1. complet anonim says :

    aș putea primi pe mail un contact de la băieți? Ajung în Iași peste două luni și deja bălesc la gândul că aș putea face ciuperci la grătar acasă =P~

    Mulțumesc! 😀

Lasă un răspuns

