Scoala de iarna 2013 (Zarnesti)


Vineri dimineata, ora 05.00 AM. Cativa cercetasi zgribuliti cu ochii abia mijiti de somn erau deja adunati la punctul de intalnire. In cele cateva zeci de minute care au urmat ne-am strans toti, vreo 50 de cercetasi, de la Lupisori pana la Exploratori, alaturi de Liderii lor.

Ne incolonam si mergem repejor cu metroul la gara „sa prindem locuri in tren”, personalul de 6.30 catre Brasov, caci urma un drum lung si o zi la fel de lunga; avem noroc si „ocupam” tot etajul uni vagon. La Sinaia Lupisorii au coborat din tren pentru Scoala lor de iarna iar noi, „aia mai mari” am continuat calatoria catre Zarnesti „cu schimbare in Brasov”.

Ajungem la Zarnesti si incepem sa ne organizam „2 la primarie si 3 la scoala de fete”; incep sa apara din rucsaci sacii de dormit, fasurile si toate cele pe care si le aranjau frumos fiecare Temerar si Explorator.

La ora 17.00 incepem „sa povestim” (sa „predam”) mi se pare un pic prea mult spus, nu am caderea a-mi asuma asemenea merite si nu o voi face. Ceea ce mi-am propus in aceasta Scoala de iarna sa ating au fost trei zone de competenta si anume: cum se face in mod corect focul pe zapada, cum se construiesc adaposturi de urgenta si cum se cauta o persoana pierduta. Unii dintre cercetasi pareau a fi „siguri pe ei” („am vazut pe Youtube” cum se face, nu e mare lucru), pe altii i-am adormit (la propriu) iar altii au efectuat un veritabil „bombardament” cu intrebarile care cadeau mai ceva decat ghindele din copac toamna. Ne planuisem ca aceasta zona de discutii sa dureze 2 ore, am ajuns la 5. Am vazut impreuna cum si ce anume se poate folosi iarna pentru a face focul, cum ne construim un adapost de urgenta si cum cautam un om pierdut. Seara a venit repede si, pe la ora 23.00, am dat stingerea caci urma o zi grea.  SI asa a fost.

Sambata am plecat de dimineata sa facem focul, 5 patrule in total, fiecare primind cate 2 bete de chibrit in acest sens. Una din ele a facut focul folosind coaja de mesteacan. I-am impartit pe „castigatori” la celelalte patrule ce nu au reusit acest lucru si am facut focul Impreuna, vazand in ce anume s-a gresit cand au fost pregatite lemnele. Dupa cateva mici retusuri, focurile ardeau cu voiosie si ceaiul de ace de pin era in clocot, TOTI am facut focul.

Dupa-amiaza a fost dedicata adaposturilor, un igloo si un adapost din crengi fiind „executate” cu mare sarg de cercetasi, Indienii si Colonistii cum erau numiti ca si „nume de cod”. Si veni seara, veni ora 23.00, ora 01.00 AM si .. ALARMA suna: s-a pierdut un lider in padure, trebuie recuperat. „Uraaaa, facem periaj” aud cateva voci. Cautarile in padure au fost faine, statiile de emisie-receptie ne ajutau sa capatam indicii legat de locul in care este „Pierdutul”, pitit de catre noi dupa o tufa in sacul de dormit. Confuzie, comentarii, incertitudine, contestari, incurajari, toate acestea au dus, in cele din urma la gasirea „pierdutului”.

Duminica .. Liturghia de diminieata si lungul drum catre casa, la Sinaia „facand jonctiunea” cu Lupisorii.

CUM A FOST ?

Fabulos. Colegii cercetasi au aflat ca „intre teorie si practica Uneori .. sunt si mici diferente”. Au aflat lucruri noi pe care le-au si pus in practica, li s-au spulberat mituri, au lucrat Impreuna, au fost cu adevarat „Gata Oricand”. Am Invatat cu totii, unii de la altii, Acest lucru fiind cel care conteaza de fapt: a Oferi ceea ce stii unui coleg „mai mic” de varsta si care, nu peste multa vreme, va fi Mai bun decat Tine si „poate va lasa (si el) aceasta lume un pic mai buna decat am gasit-o” asa cum spunea Sir. Robert Baden Powell

FELICITARI CERCETASI DIN CENTRUL LOCAL SF. TEREZA !

ImageImageImageImageImageImageImage

 

Etichete:, , , , , ,

One response to “Scoala de iarna 2013 (Zarnesti)”

  1. cornel says :

    Felicitari! Ma mir ca mai exista parinti care isi lasa copiii in astfel de „tabere”.

Lasă un răspuns

